Picture
Längesedan man skrev nu!
Kanske dags att uppdatera er lite?

Vi börjar med Agility tävlingen i Älmhult.
Bägge voffarna gjorde hela banan vilket var mitt mål.
Maizey gjorde inga fel, utan fick bara tidsfel.
Milla där emot bestämde sig för att kolla vem domaren var och för att gå fel en gång i slalomen. Därför fick hon 10 fel, och tidsfel.

Det där med farten får vi nog jobba på!

( Bild tagen av Anna Hellborg )

Sedan var det dags för tävling i Rallylydnad, i Ronneby. Där gick det helt suveränt.
Milla tog sitt andra godkända resultat med 96 poäng och en delad 3:e placering.
Maizey tog sitt allra första godkända resultat med hela 92 poäng!
Jätte nöjd med de små pluttarna =)

Igår var vi i Olofström för att tävla i Rallylydnad igen.
Maizey gick banan som sitt vanliga deppiga jag, ändå kommer hon ut med sitt andra godkända resultat och även en 3:e placering. Hela 91 poäng!
Milla gick banan jättebra, dock krånglade det ihop sig i min hjärna och jag förvirrade mig i banan samt lyckades dra på oss felpoäng.  Ändå lyckas vi komma ut med 76 poäng som är godkänt, vilket betyder att Millis nu mera är UPPFLYTTAD till fortsättningsklass!! =D
Jättenöjd med dagens insatts, ska bli spännande att se hur det går för Milla i fortsättningsklass och om Maizey också kan flytta upp =)

Nu vilar vi upp oss inför Lördag, då Maizey ska tävla två Hoppklasser. Målet för mig är att hon ska ta sig runt banan utan att vägra vid något hinder.

Så håll tummarna för oss.
Vi hörs snart! =)






Leave a Reply.

    M&M's Blogg

    Hej! Jag som skriver här är Carla, här kan ni läsa mer om vad som händer i M&M's vardag och hur träningar m.m går :)

    Arkiv

    May 2013
    March 2013
    February 2013

    Kategorier

    All